×

Edzés program

Nyár (május – október)

  • Szárazedzések
  • 6-10 éves korig heti 2x1 óra, 11-14 éves korig heti 3x1 vagy 2x1,5 óra koordinációs, dinamizáló, erő és állóképességi edzések
  • havonta 1 alkalommal közös edzés szombatonként délelőtt vagy délután tornateremben vagy szabadban.
  • Koordinációs edzések (júliustól): közös edzésnapon lesz betanítva
  • Dinamizáló edzések (szeptembertől): közős edzésnapon lesz betanítva
  • Erőedzések (júliustól): közös edzésnapon lesz betanítva
  • Állóképességi edzések (májustól): kerékpározás közepes, ill. hosszútávon egyenletesen közepes tempóval síkon, majd emelkedőn; futás terepen hosszú távon egyenletesen közepes tempóval síkon, majd emelkedőn; görkori



Tél (október – április)

  • 1. Edzőtábor: ősz szünetben 4 nap sí, 4 éj (Hintertux vagy Kaprun); Sí technika (sí iskola, GS és SL alapok); kondi, koordináció, dinamika (tornaterem, szabadban); 3 fő 11 év alatti versenyzőnként 1 kísérő szükséges, 11 éves kortól 1 csapatkísérő kell a teljes csapatnak
    November: 6-10 éves korig heti 2x1 óra, 11-14 éves korig heti 3x1 koordinációs, dinamizáló és erőedzések
  • 2. Edzőtábor: november közepe-vége 3-4 nap sí, 3-4 éj (Kaprun vagy Mölltal); Sí technika (sí iskola, GS és SL alapok); kondi, koordináció, dinamika (tornaterem, szabadban); 3 fő 11 év alatti versenyzőnként 1 kísérő szükséges, 11 éves kortól 1 csapatkísérő kell
    Edzés (technika, GS, SL) és verseny rend: november végétől március végéig heti 3-4 (2 x hétközi délutáni vagy esti, és 2 x hétvégi) foglalkozással kell számolni (ebben a versenyek benne vannak), min. 2 edzés hetente minden versenyzőnek 9 éves kortól, előtte min. heti 1!
  • 3. Edzőtábor: karácsony előtt már az iskolaszünetben 4 nap sí (Ost Alp régió); Sí technika, GS, SL! 1 csapatkísérő (segédedző) kell 10 főig, 15 főig plusz egy csapatkísérő.
  • 4. Edzőtábor: két ünnep között 4 nap sí (Ost Alp régió); Sí technika, GS, SL! 1 csapatkísérő (segédedző) kell 10 főig, 15 főig plusz egy csapatkísérő.
  • 5. Edzőtábor: január 4 nap sí (Ost Alp régió); Sí technika, GS, SL! 1 csapatkísérő (segédedző) kell 10 főig, 15 főig plusz egy csapatkísérő.
  • 6. Edzőtábor: február (függ a versenynaptártól) (csütörtök-vasárnap) 4 nap sí (Ost Alp régió); Sí technika, GS, SL! 1 csapatkísérő (segédedző) kell 10 főig, 15 főig plusz egy csapatkísérő.
  • 7. Edzőtábor: március eleje(csütörtök-vasárnap) 4 nap sí (Ost Alp régió); Sí technika, GS, SL! 1 csapatkísérő (segédedző) kell 10 főig, 15 főig plusz egy csapatkísérő.
  • 8. Edzőtábor (záró): április (csütörtök-vasárnap) 4 nap sí, 3-4 éj (Gleccser: Sölden?, Stubai?); Sí technika (sí iskola, GS és SL alapok); kondi, koordináció, dinamika (tornaterem, szabadban); 3 fő 11 év alatti versenyzőnként 1 kísérő szükséges, 11 éves kortól 1 csapatkísérő kell.

 

Célok nyár: egy olyan általánosságban jónak mondható kondíció elérése, mely a síszezon (versenyszezon) kihívásaira jól reagál. Illetve egy olyan koordinációs és dinamikus képesség elérése, mely a sízés egyre professzionálisabb szintű űzéséhez nélkülözhetetlen.

Célok tél: olyan sokoldalú sí tudás elérése, mely az alpesi sí versenysport alapjait megteremti a versenyző számára. Ennek keretében: sí iskolai gyakorlatok, GS és SL technika, GS és SL edzés kapuk között, 4-6 GS verseny és max. 2-3 SL verseny a szezon során. Továbbá Freeride és Freestyle. A sí (téli edzés) napok aránya a következőképpen oszlik meg: 60-70 % sí iskola és technika, freeride, freestyle, GS és SL technika; 30-40 % GS és SL edzés (többségében GS)

Minimum, maximum és cél edzésszám; általában az edzésekről: Az edzéseket az Alpesi Centrum Sí & Snowboard Edzésközpont tartja. A cél heti 4 edzés (alapok, GS és SL) megtartása. Hét közben 2 db 2-3 órás edzés délután vagy este lámpafénynél; hétvégén szombaton és vasárnap délelőtt és délután mindösszesen min. 4 óra edzés. Az edzések egy része nyílt edzés az amatőr gyakorolni kívánók számára, másik része zárt edzés csak a versenycsapat számára. Az edzéseken segítségemre lesznek edző és oktatókollégák abban a létszámban és minőségben, amelyben a résztvevők összetétele ezt indokolja. A terv az, hogy a versenyspotba már inkább beillő versenyzőket Zink Robert (stájer edző) kollégám segítségével fogjuk trenírozni, míg az ettől a szinttől egy lépcsőfokkal egyelőre lejjebb álló versenyzőpalántákat profi oktató kollégák segítségével; a síiskolai szintet szintén oktatókollégaim viszik.
Az eddig leírtakból is következik, hogy a
Minimum edzésszám 8 éves korig (az edzőtáborokon kívül): 1 db hetente, így 15 db a téli szezon során
Minimum edzésszám 9 éves kortól (az edzőtáborokon kívül): 2 db hetente, így 30 db a téli szezon során
Minimum edzőtábori részvétel: 4 db a hatból; így 14-16 sí nap (3 db gleccser kötelező)
Maximum edzésszám (az edzőtáborokon kívül): 4 db hetente, így 60-65 db a téli szezon során
Maximum edzőtábori részvétel: 6 db a hatból; így 23 sí nap
Javasolt edzés(verseny)napok 6-8 éves korban: 30-40 havas nap
Javasolt edzés(verseny)napok 9-10 éves korban: 45-60 havas nap
Javasolt edzés(verseny)napok 11-12 éves korban: 60-70 havas nap
Javasolt edzés(verseny)napok 13-14 éves korban: 70-90 (profik esetében 100) havas nap

(Edzésközpontunk egyelőre nem kínál a téli szezonban 90 sí napnál többet, mivel, erre vélelmezhetően nem lesz még igény. De csak érdekesség képen: javasolt sí napok száma profi versenyzők részére 15-16 éves kortól 120-140 nap/év, 17-18 éves kortól min. 140 nap/év; beleértve a nyári sízéseket is)

Script logo